TESTSÕIT: Autojaam tegi proovisõitu ŠKODA KAROQ'iga - ŠKODA Laagri

TESTSÕIT: Autojaam tegi proovisõitu ŠKODA KAROQ’iga

11. juuli 2022

Vaid aasta pärast Kodiaqi, oma esimese linnamaasturi avalikustamist tutvustas 2017. aastal Škoda oma järgmist ning veidi väiksemat linnamaasturit nimega Karoq. Nelja aasta möödudes läbis Karoq ka 2021. aasta lõpus väikese mudeliuuenduse, millega kaasajastati nii visuaalset kui ka tehnoloogilist poolt.

VÄLIMUS

OIles justkui väiksem vend Škoda esimesele linnamaasturile, seisneb Škoda Karoqi disain suures osas lihtsalt Kodiaqi välimuse kohandamises veidi kompaktsemale linnamaasturi kerele. Kohati võiks aga isegi öelda, et Škoda linnamaasturitele omased välimuslikud motiivid sobivad Karoqi suurusele mudelile paremini, kui Kodiaqile, kus vajavad sisustamist suuremad kerepinnad. Suuruse osas jääb Karoq Škoda mudelivalikus Kamiqi ja Kodiaqi vahele, jagades suurusklassi eelnevalt mainitud alternatiividega ning olles kõige sarnasem hispaanlasest Atecaga. Tasuta värvidena pakutakse Karoqile sinist ja halli tavavärvi, kuid lisavarustuses laieneb valik veel erinevate must-valgete, sinise, oranži ja punase metalliktooni näol.

Ninaosades on Škoda mudelitel välja kujunenud väga ikooniline pilk, mis muudab mudelid juba kaugelt ära tuntavaks. Kaheosalised LED-esituled on hea valgustavusega, visuaalselt veidi omapärased, kuid stiilipuhta ja tagasihoidliku päevatule disainiga, mis mööda tule alläärt ühe valgusribana kulgeb. Esitulede vahel laiub aga suur ikooniline vuntsi meenutav kümnenurkne iluvõre. SportLine varustusele on stangele loodud kaks üle esiosa ulatuvat pikliku õhuava, millest alumine on täielikult funktsionaalne, kuid ülemine vaid osaliselt õhku läbilaskev. Selle tulemusel on SportLine varustusega Karoqil ikka väga nägus esiosa, mis mudeli sihtgruppi ja tehnilist võimekust arvestades näeb välja võibolla isegi lausa liiga terav ja sportlik.

Külgvaatelt väljendub enim Karoqi sarnanemine SEAT Atecaga. Proportsioonid on võrdlemisi samad, ukselinkide kohalt kulgeb esituledest tagatuledeni tugevam disainjoon ning veidi kandiliste rattakoobaste vahel on ka uste alaosale loodud kergelt omapära lisavad tasapindade murdumised. Üldiselt on aga kõik kerejooned pigem tahutud ning rõhutatult esile toodud, andes nõnda väikemaasturile võrdlemisi agressiivse ja sportliku ilme. Siluett saab alguse võrdlemisi vertikaalsest esiosast, kulgeb sujuvalt tagatiivani, kus ta taas vertikaalse tagaosaga konkreetse lõpu saab. 

Karoqi veljevalik algab 16-tollistest lihtsamatest ja ühevärvilistest valuvelgedest ning ulatub lisavatustuses 19-tollisteni, mis on omapärasema ja mitmevärvilisema disainiga. Üldpildis on aga kõikide valikute disain pigem kinnine ja tasapinnaline. Varustusastmete tõusuga paraneb küll velgede disain ja läbimõõt, kuid parima üldilme jaoks soovitame siiski 18-, mille sarnased oli ka demoautol all, või 19-tolliseid valikuid.

Tagaküljel jätkuvad rõhutatud kerejooned, erinevad tasandid ja üldine tahutud ilme. Tagaakna kohale on loodud kerge katusejoont pikendav tagatiib. Ukselinkide kohal kulgenud kerejooned jooksevad üle Škodadele omaste nõgusate hulknurkade kujuliste tagatulede ning liituvad pagasiluugi keskel, luues nõnda rõhutatud eraldaja kaldus tagaakna ja vertikaalse kereosa vahele. Tagatuled on lihtsa ja stiilipuhta disainiga ning nende vahel lisab kalli auto ilmet laialt välja kirjutatud Škoda nimi. Stange on pigem lihtsa disainiga, lisades lihtsalt tagaosa alläärele näilise tumeda difuusori ala, millel imiteeriti veidi kroomliistuga ka väljalaset.

INTERJÖÖR

Ka salongis pole ühtegi suurt eksperimenti läbi viidud, vaid pigem on kasutajasõbralikest ja testitud lahendustest kokku pandud üks loogiline, praktiline ja mugav reisijateruum. Kõik on üheselt mõistetav ja õiges kohas, et igas eas juhid end juba esimesel korral koduselt tunneks. Materjalide osas on peaesinejaks enamjaolt kõikjal plast, kuid ehituskvaliteet on võrdlemisi hea ning kõik püsib ka väheke rappuvamal teel kenasti omal kohal.

Istmete osas on Karoqile saadaval erinevaid tekstiil- ja ka nahkkattega istmeid. SportLine varustuse tõttu olid testitud sõidukis aga lausa väikestviisi korvistmed, mis reisijaid väga mugavalt ja kindlalt paigal hoiavad. Kohati tunduvad sellised korvikad istmed isegi Karoqi tehnilist võimekust arvestades liiast, aga kuna asend pole väsitav ja iste on mugav, sobib see suurepäraselt kasvõi ainult sportlikuma hõngu eesmärgil. Üldine asend on maasturlikult veidi püstisem ja kõrgem ning reguleerimisruumi rohkuse tõttu on võimalik pea igat kasvu reisijatel endale mugav asend leida. Standardvarustuses saab Karoq esiistmete soojenduse ning lisavarustuses pakutakse ka istmete elektrilist reguleerimist ning tagumiste äärmiste istmete soojendust.

Nagu Škodadel kombeks, on ka Karoqi salong üllatavalt ruumikam ja avaram, kui mudeli välisgabariitide põhjal arvata võiks. Keskmist kasvu täiskasvanute puhul ei tohiks ühelgi istekohal ruumi puudu jääda, kuid pikemat kasvu sõitjate korral võib muidugi tagareas seis muutuda. SportLine varustusega on Karoqi salong pigem pime ja heas mõttes sünge, kuid atmosfääri aitavad soovi korral mõjutada miljöövalgustus ning panoraamkatus. Esemete hoiustamiseks on suured uksetaskud, arvestatav laegas käetoe all ja väike lisalaegas armatuuri kohal, suur kindalaegas ning valikulise juhtmevaba laadimise alusega tasku käigukangi taga, kuhu on keskkonsooli kuju tõttu aga telefoni väga ebamugav panna ning seda just käigukangi “P” asendi korral.

Praktilisuse poolest tuntud brändi mudelina pakub Karoq pagasiruumi koguni 521 liitrit, mis on lausa kõikidest eelnevalt nimetatud alternatiivide pagasiruumidest suurem, olles seega üks oma suurusklassi praktiliseim. Pagasiruumi muudavad mugavamaks laadimiskünnisega tasapinnaline põrand, konksud, taskud ja valikulised ruumijagajad.

Armatuurile pakutakse kahe vertikaalse ventilaatori ava vahele multimeediaekraane diagonaalidega 6.5, 8 ning 9.2 tolli. Demosõidukile oli installeeritud 8-tolline, mis on täiesti nii suuruselt, kui funktsiooniderikkuselt. Škodade multimeedia tarkvara on üpris kiire, lihtne ja loogiline ning sarnaneb nii visuaalselt, kui ülesehituselt teistegi Volkswagen grupi brändide lahendustega. Ka helisüsteemi osas on SportLine varustuse standardne helisüsteemi üpris kvaliteetne säilitades heli selguse nii erinevate helitugevuste, kui ka žanride korral. Kliimapaneeli osas kasutab Karoq veel vana head kolme rullikuga lahendust, mis asetatud multimeedia alla armatuurile. Nimetatud lahendus on üks mugavamaid, võimaldades juhil ka tee pealt pilku tõmbamata õigeid ja täpseid käskluseid süsteemile edastada.

Näidikute poolest saab Karoq veel olenemata varustusastmest standardis analoogkellad, mille vahel 3.5-tolline infoekraan üksikute andmete kuvamiseks. Samas on uhkematele varustustele võimalik lisade hulgast valida juurde 10.25-tolline täisdigitaalne näidikutabloo, mis ka testitud mudeli rooli taha paigutatud oli. Ekraan paistab kenasti läbi rooli ava ning on asetatud ka välise valguse eest varju, et peegeldusi vältida. Tarkvara poolest on Škoda süsteemid üpris üheselt mõistetavad, stiilipuhtad ja kiired ning sarnanevad enim vast Volkswagenite süsteemidega. Juhil on võimalik valida erinevate vaadete vahel ning muuta kuvatava info tüüpi ja ka värvipaletti.

Roolide osas on Škodal kombeks pakkuda oma mudelitele nii kahe-, kui kolmekodaralisi ning selle poolest ei jää valikuteta ka Karoq. Lihtsamatel varustustel on standardis kahekodaralised ning lisana saadaval ka demoautolik kolmekodaraline, kuid SportLine varustus peab leppima vaid kolmekodaralistega. Tegelikult selles aga midagi halba pole, sest tegemist on igati mugava ja headest materjalidest kokku pandud roolirattaga, mis kolmekodaralisena isegi paremini SportLine sportliku ilmega ühildub. Roolide multifunktsionaalsuse osas hoiab Škoda aga veidi piiri, asetades kummagi kodara peale vaid maksimaalselt neli füüsilist nuppu ning ühe rulliku. See võimaldab juhil aga mugavat ja automaatset kasutust ilma pilku teelt tõmbamata. Vasakpoolsed nupud juhivad multimeediat ja valikulist elektrilist roolisoojendust ning parempoolsed ükikuid juhiabilisi ning näidikutablood. Adaptiivse püsikiirusehoidja seadistamine on asetatud lisakangile rooli taha, vasakule.

SÕITMINE

Sarnaselt teistelegi Volkswagen grupi Karoqi suurusklassi alternatiividele, pakutakse ka Karoqile mitmeid bensiini- ja diiselmootorieid, manuaal- ja automaatkastiga ning esi- ja nelikveoga. Manuaalid on kuue- ning automaatkastid seitsmekäigulised.

Bensiinimootorite valik algab kolmesilindrilisest üheliitrisest, mis saadaval vaid manuaali ja esiveoga, arendab 81 kW, tarbib keskmiselt 6 l/100km, kiirendab sajani 11.2 sekundiga ning kogub hoogu kuni kiiruseni 191 km/h. Järgnevalt on saadaval ka demoauto kapoti all olnud 1.5-liitrine neljasilindriline, mis saadaval samuti vaid esiveolisena, kuid mõlema käigukastiga. Viimane arendab 110 kW, tarbib 6.4 l/100km, kiirendab sajani 8.8 sekundiga ning saavutab maksimaalseks kiiruseks 211 km/h. Bensiinimootorite valiku lõpetab kaheliitrine võimsusega 140 kW, mis saadaval vaid automaatkastiga ja nelikveolisena ning mis tarbib 7.8 l/100km, kiirendab sajani 7 sekundiga ning saavutab suurimaks kiiruseks 221 km/h

Diiselmootorite poolest pakutakse kahte erineva võimekusega kaheliitriseid. Mõlemad valikud on saadaval nii manuaal-, kui automaatkastiga, kuid kui nõrgema puhul on mõlemad variandid esiveolised, saab võimsam diisli valik automaatkasti korral ka nelikveo. Nõrgem valik arendab 85 kW, tarbib 4.9 l/100km, kiirendab sajani 10.6 sekundiga ja võimsam arendab 110 kW, tarbib keskmiselt 5.4 l/100km, sooritab 0-100 km/h kiirenduse 8.8 sekundiga ning kogub hoogu kuni kiiruseni 210 km/h.

Demoauto puhul asus kapoti all 1.5-liitrine bensiiniajam võimsusega 110 kW, mis vedas läbi 7-käigulise automaatkasti vaid esirattaid. Nagu on nimetatud mootor ka eelnevalt tõestanud, on tegemist mõistliku ja täiesti piisava ajamiga vastava suurus- ja kaaluklassi maasturite vedamiseks. Gaasipedaali lõpuni vajutamisel teeb mootor muidugi rohkem müra kui tõmmet, kuid sellise tundliku ja mõistliku kiirenduse korral jagub väiksel neljasilindrilisel nii jõudu kui krapsakust, et piisava ajaga soovitud kiiruseni jõuda. Vedrustus on üpris konkreetne, andes juhile täpset tagasisidet teeolude ja sõiduki käitumise kohta. Mitte liiga pehme vedrustus tagab ka veidi kiiremates kurvides hea pidamise ja ettearvatava käitumise. Müratase on salongis üllatavalt madal, roolimine küll kerge, kuid täpne ja tagasisidestav. Väljavaade on igal suunal hea ning gabariidid üpris lihtsalt tajutavad. Manööverdamisel tulevad loomulikult kasuks ka erinevad parkimisabilised. 

Karoqi juhiabiliste hulgas on automaatsed maatriks-kaugtuled, adaptiivne püsikiirusehoidja ja kiiruspiirik, automaatne hädapidurdamine jalakäijate tuvastusega, liiklusmärgituvastus, esimesed ja tagumised parkimisandurid ning arvestatava kvaliteediga 360-kraadine kaamerasüsteem.

KELLELE?

Olles Škoda ehk Volkswagen grupi ühe kõige kättesaadavama brändi väikemaastur on Karoq iseenesestmõistetavalt mainelt veidi lihtsam ja võib-olla tagasihoidlikum kui teised sama platvormi alternatiivid, kuid sellest olenemata pakub mudel pea identselt head sõidukogemust ning kohati lausa praktilisemaid ja kasutajasõbralikumaid lahendusi. Mudel on välimuslikult hea kompaktne, kuid seest Škodalikult igati ruumikas, olles nõnda võimeline olema ka mõne väiksema leibkonna pereauto, mille põhieesmärgiks on ikka töökindlus ja praktilisus.

AUTO ANDMED

Hind alates: 23 300 €

TESTITUD MUDELI INFO:

Hind: 34 900 €
Kütus: Bensiin
Mootor: 1.5 l I4 110 kW
Keskmine kütusekulu: 6.5 l/100km
Vedav sild: Esivedu
Käigukast: 7-käiguline automaat
Tippkiirus: Max 210 km/h 0 – 100 km/h: 8.8 sec

Autor: Autojaam.ee

Täispikk artikkel: https://autojaam.ee/skoda-karoq/