ŠKODA – Simply Clever-lahenduste traditsioon - ŠKODA Laagri

ŠKODA – Simply Clever-lahenduste traditsioon

ŠKODA Simply Clever-lahenduste pikk ajalugu ulatub tagasi 1920ndatesse aastatesse

Üllatavalt lihtsad detailid muudavad juhtide elu kergemaks

› ŠKODA on praeguseks juurutanud rohkem kui 60 Simply Clever-lahendust

Uuenduslik tehnika ja leidlikkus on ŠKODA autosid iseloomustanud algusest peale. Areng on alati keskendunud juhi vajadustele. Isegi oma algusaegadel juurutas firma lahendusi, mida toona peeti leidlikeks ja üllatavalt lihtsateks. Aastakümnete jooksul pole selles midagi muutunud, kuid kontseptsiooni on lihvitud ja mõiste Simply Clever on nüüdseks tugevalt seotud ŠKODA margi identiteediga. Praeguseks on ŠKODA juurutanud üle 60 Simply Clever-lahenduse, mis autosõitu nauditavamaks muudavad. Ülevaadet Simply Clever-lahendustest pakub ŠKODApedia.

Martin Soukup, ŠKODA AUTO strateegilise tooteplaneerimise juht: „Simply Clever-lahendused on meie klientidele olulised, seepärast me valimegi neid välja spetsiaalsete kriteeriumide alusel. Kliendid vajavad neid lahendusi ning need peavad ŠKODA juhtidele reaalset kasu tooma. Samal ajal peavad need olema lihtsad kasutada, töökindlad, läbima koormustestid ja vastama meie rangetele turvanõuetele.“

Simply Clever-lahendused on olnud moodsate ŠKODA mudelite iseloomustav joon aastast 2001.

Simply Clever-kontseptsiooni juured ulatuvadki 2001. aastasse, esimese põlvkonna SUPERBini. Seal tegi oma debüüdi vihmavari, mis sõltuvalt variandist kuulus põhi- või lisavarustusse. Läbimurdeks sai kontseptauto ROOMSTER, mida esitleti 2003. aastal Frankfurdis IAA näitusel. Eriti hästi võttis publik vastu selliseid nutikaid lahendusi nagu pikisuunas nihutatavad tagaistmed ja pööratavad esiistmed. Entusiastlik vastuvõtt, mis sai osaks ebatavalistele, kuid praktilistele ideedele, julgustaski ŠKODAt tulema välja üha uute ja uute nutikate lahendustega.

Praeguseks on ŠKODA kasutusele võtnud üle 60 Simply Clever-lahenduse, mis juhtide elu lihtsustavad. Leidlikkus aga viib insenere üha edasi. Sageli on just pisiasjad need, mis argielus uskumatult kasulikuks ja praktiliseks osutuvad: vihmavari juhiukses, jääkaabits tankimisluugil – nüüd koos rehviturvise sügavuse mõõdikuga – ja piletihoidik A-piilaril on saanud ŠKODA klassikaks.

KAMIQ aga esitleb veel üht leidlikku ideed. See on esimene mudel omas segmendis, millele on saadaval automaatsed ukseservade kaitseribad – need kaitsevad nii autot ennast kui ka selle kõrvale pargitud teisi sõidukeid uste avamisel mõlkide ja kriimustuste eest. Multifunktsionaalriiul pakiruumi katte all on samuti väga käepärane. See on ideaalne koht, kuhu vihmavarju kuivama panna, samuti saab sinna tõsta riideid või muid esemeid pakiruumi ülejäänud sisust eraldi.

ŠKODA pakub nutikaid lahendusi ka ühenduvuse vallas. Nutitelefone ja tahvelarvuteid saab sõidukiga sidestada juhtmevabalt või moodsate USB-C liideste kaudu kõigilt istmetelt. Eriti läbimõeldud lahendus on multimeedialaegas keskkonsoolis, mis sobib nutitelefoni, parkimispileti, müntide ja võtmete hoidmiseks. Kaanega prügiurn ukse küljes on samuti äärmiselt vajalik. See nutikas lahendus kindlustab, et auto interjöör püsib alati puhas ja korras. Pakiruumi saab hõlpsasti korras hoida tänu panipaigale topeltpõranda all. Sinna võib pilgu eest varjatult ära panna väiksemad esemed või sellised asjad, mida pidevalt tarvis ei ole. Veel mõned praegused tüüpilised Simply Clever-lahendused: panipaigad helkurvestidele, kummipael uksetaskus, lumehari juhiukse vihmavarjuhoidikus, pakiruumi rulookate, kaardihoidik esiistmetevahelises käetoe panipaigas ja väljavõetav LED-taskulamp pakiruumis.

Praktilised ja lihtsad kasutada

Kõik need näited kajastavad ŠKODA filosoofiat, et Simply Clever-lahendused peavad olema praktilised ja lihtsad kasutada. Teisisõnu peavad need olema funktsioonid, mis muudavad elu kergemaks, olles samaaegselt nii lihtsad kui ka taskukohased. Margi kaalutlused keskenduvad alati juhi vajaduste ümber. Mõni lahendus võib tunduda üllatavalt lihtne, kuid teekond esialgsest ideest kuni valmistooteni võib olla pikk ja mõnikord ka vaevaline. Peab ju iga lahendus läbima arvukad kestvus- ja koormuskatsetused, tagamaks usaldusväärse ja turvalise toimimise auto kogu eluea jooksul. Integreeritud lehter klaasipesuanuma korgis ei ole erand. Niisugune uuenduslik lahendus meeldis kasutajatele sedavõrd, et ŠKODA paigaldab seda nutikat detaili nüüd kõigile sõidukitele ning pakub seda järelpaigaldamiseks ka ŠKODA Originaaltarvikute kaudu.

Kolm on kohtu seadus

Martina Tomanová ŠKODA AUTO strateegilise tooteplaneerimise osakonnast räägib, kuidas esialgne idee muudeti praeguseks nutikaks detailiks: „Paljud juhid on seda kogenud ja see polnud meilegi võõras: klaasipesuanuma täitmisel ei satu osa pesuvedelikust anumasse, vaid voolab läbi mootoriruumi maha. See juhtub põhjusel, et klaasipesuvedeliku pudel on suure avaga või asub klaasipesuanuma täiteava liiga madalal. Arutasime mitmesuguseid võimalusi ja katsetasime erinevaid tehnilisi variante probleemi lahendamiseks, enne kui lõpuks optimaalse teostuseni jõudsime. Tulemus on nüüd hästi teada: uuenduslik kaas, mis hetkega lehtriks muutub ja kergendab klaasipesuanuma täitmist.

Simply Clever-lahendused ulatuvad tagasi 1920ndatesse aastatesse

Aastal 1925, vahetult pärast seda, kui Plzeňis asuv masinaehitusettevõte Škoda oli Laurin & Klementiga liitunud, lasti välja LAURIN & KLEMENT / ŠKODA 110, mis juba toona margi leidlikkust demonstreeris. Tootja kasutas ühesugust redelraamiga veermikku teljevahega 2950 mm, mis oli klientidele saadaval neljas kinnise ja ühes lahtise kerega versioonis. Nende kõrval pakkus ŠKODA veel lahtist kolme istmereaga faetonkeret, kus keskmine istmerida oli tagaistujate jalaruumi suurendamiseks kokkuklapitav. Samuti sai esiklaasi alla keerata, et kuumadel suvepäevadel võiksid autosõitjad nautida karastavat tuuleõhku. Rehvipurunemise korral polnud tarvis varuratta kättesaamiseks pakiruumi tühjaks tõsta. Kaks varuratast olid paigaldatud autoninasse, mootoriruumi kummalegi välisküljele üks. Kaheistmeline kaubaveoversioon oli veelgi praktilisem – sellel oli 400 mm kõrgune veokast mõõtmetega 1750×1580 mm ja kandevõimega 500 kg. Autot sai kiiresti muuta neljaistmeliseks, niisugusena sobis see suurepäraselt nädalavahetuse väljasõitudeks.