ŠKODA KAMIQ pälvis Euro NCAPi turvakatsetustel viis tärni

> ŠKODA uus linnamaastur sai aktiivse ja passiivse ohutuse eest kõrgeima hinde
> ŠKODA KAMIQ sai täiskasvanud sõitjate ohutuse eest 96% võimalikust maksimaalsest hindest
> Sellele lisandusid maksimumpunktid jalgratturite ohutuse eest


ŠKODA KAMIQ sai sõltumatu uute autode hindamisprogrammi Euro NCAPi turvakatsetustel kõrgeima hinde ehk viis tärni. Sellega on Tšehhi autotootja esimene linnamaastur järjekordne mudel, mida peetakse oma klassis kõige turvalisemaks. KAMIQ sai eriti hea hinnangu täiskasvanud sõitjate ja jalgratturite kaitstuse eest.

ŠKODA AUTO tehnilise arengu juht Christian Strube selgitab: „ŠKODA jaoks on esmatähtis sõiduki aktiiv- ja passiivturvalisus. Asjaolu, et meie uusim mudel KAMIQ sai Euro NCAPi turvakatsetustes kõrgeima hinde ehk viis tärni, näitab, kui kõrgele oleme seadnud lati sõidukite ohutuse tagamisel ning kui edukas on olnud meie tegevus selles valdkonnas.“

ŠKODA KAMIQ läbis edukalt Euro NCAPi kokkupõrke- ja turvakatse, saavutades maksimaalsed viis tärni. Euro NCAPi katsetajaid üllatas meeldivalt see, kui hästi tagab viimane uustulnuk ŠKODA mudelite hulgas täiskasvanud sõitjate ja jalgratturite ohutuse.

Linnamaastur sai 96% võimalikust maksimaalsest hindest täiskasvanud sõitjate kaitse eest sõiduki sees – väga muljetavaldav tulemus Euro NCAPi katsetuste ajaloos. Katsetajad andsid mudelile KAMIQ maksimumpunktid ka jalgratturite kaitstuse eest, mille tagab eelkõige jalakäijate ja jalgratturitega kokkupõrget ennetav ohutussüsteem ja standardvarustusse kuuluv linnapidurdussüsteem.

Õnnetuse korral kaitseb KAMIQis sõitjaid kuni üheksa turvapatja, sealhulgas juhi põlveturvapadi, mis ei kuulu standardvarustusse, ning tagumised külgturvapadjad. Täiendavad turvameetmed on mitme sõiduki kokkupõrkepidur, standardvarustusse mittekuuluv ennetav sõitjate kaitsesüsteem Crew Protect Assist ning ISOFIX kinnitussüsteem ja kinnituspunktid esiistmel, et tagada laste optimaalne kaitstus. ŠKODA KAMIQi standardvarustusse kuulub veel sõiduraja hoidmise süsteem Lane Assist, samas kui valikuline ümberreastumise abisüsteem Side Assist hoiatab juhti tagant või pimealast lähenevate sõidukite eest. Nende abisüsteemide koosmõju eest sai KAMIQ 3,5 punkti maksimaalsest neljast.

Nagu samuti viis tärni saanud ŠKODA SCALA, põhineb KAMIQ Volkswagen Grupi MQB-A0 moodulplatvormil, millel on kaasaegsed ohutus- ja abisüsteemid. Linnamaasturi äärmiselt jäik kere suurte deformatsioonitsoonide ja erakordselt vastupidava reisijateruumiga tagab eeskujuliku passiivturvalisuse. Sõiduki selles osas kasutab ŠKODA materjalina peaaegu 80 protsendi ulatuses kõrgtugevaid ja erikarastusega teraseid.

Euroopa uute autode hindamisprogramm (European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) asutati 1997. aastal, selle liikmete hulka kuuluvad transpordiministeeriumid, autoklubid, kindlustusseltsid ja uurimisinstituudid kaheksast Euroopa riigist. Organisatsiooni peakorter paikneb Belgias Leuveni linnas. Euro NCAP viib läbi uute automudelite turvakatsetusi ning hindab nende aktiiv- ja passiivturvalisust. Viimaste aastate jooksul on need katsetused muutunud veelgi mitmeid kokkupõrkestsenaariume. Kui esialgu põhinesid lõpphinded pelgalt kokkupõrkekatsetuste tulemustel, siis praegustes hinnetes on suur kaal ka aktiivturvalisuse süsteemidele ja juhiabisüsteemidele antavatel hinnangutel.