ŠKODA ja jäähoki MM-võistlused – 30 aastat üheskoos - ŠKODA Laagri

ŠKODA ja jäähoki MM-võistlused – 30 aastat üheskoos

24. mai 2022

Kolmkümmend aastat. Just nii kaua on ŠKODA olnud IIHF-i jäähoki maailmameistrivõistluste peamine ametlik partner. Teeme reisi ajas tagasi, vaatame selle partnerluse ajalugu ja tutvume tee peal ka mõningate huvitavate faktidega.

IIHF-i jäähoki MM-võistlused ja ŠKODA on olnud partnerid alates aastast 1992. Aasta hiljem sai ŠKODAst MM-võistluste peasponsor ning tiivulise noolega logo ilmus esimest korda väljaku keskringi ja mängijate riietusele. Samal ajal sai ŠKODA FORMAN meistrivõistluste ametlikuks autoks. Tänavuse turniiri puhul võime endale pisut lõbu lubada ja loodetavasti samal ajal ka midagi uut juurde õppida.

Soome on tänavu toimuvate 85. IIHF-i jäähoki MM-võistluste korraldajamaa, turniir kestab 13. kuni 29. maini. Mängud peetakse Helsinkis ja Tamperes ning kohal on seal ka ŠKODA autod: korraldajate käsutusse anti 45 sõidukist koosnev autopark, kus on esindatud täiselektriline ENYAQ COUPÉ RS iV, ENYAQ iV, SUPERB iV ja KODIAQ.

Tänavuse MM-turniiri suur tõmbenumber on ŠKODA uus täiselektriline linnamaastur ENYAQ COUPÉ RS iV.

Kas Sa teadsid?

  • MM-võistluste pikim hokikepp on 165 sentimeetri pikkune – see on rohkem kui uue ŠKODA FABIA kõrgus (146 cm).
  • Kiireim värav visati juba viis sekundit pärast mängu algust.
  • ŠKODA disainitiim kujundas 2018. aastal esimest korda kõige väärtuslikumale mängijale mõeldud auhinna.
  • Suurim jäähoki MM-võistlustel mõõdetud uisutamiskiirus oli 41,32 km/h.
  • Hokilitrid tehakse küll peamiselt kummist, kuid võib tulla üllatusena, et ka tahm on nende salajas hoitava koostisega materjali üks osiseid.
  • 2021. aastal olid tribüünid Riias täidetud 15 000 „papist pealtvaatajaga“.

Ka tänavu kujundas ŠKODA disainiosakond turniiri kõige väärtuslikumale mängijale mõeldud klaasist auhinna. Disainer Peter Olah otsustas taas kasutada kristallimotiive.

Ning see pole üllatus: Soome kuulub teistele Põhjamaadele sarnaselt e-autonduses maailmas liidrite hulka, nii et iV-mudelitest autopark on seal igati omal kohal. Aastail 2019 ja 2020 kasvas elektriautode osakaal Soomes esmaregistreeritud autode hulgas 11 protsendilt 18 protsendini, mis Saksamaa autotööstuse liidu VDA andmeil annab maailmas viienda koha. Ainult Holland (25%), Rootsi (32%), Island (45%) ja Norra (75%) on e-autondusele kiiremini üle minemas.