Viis abilist pingevabaks parkimiseks - ŠKODA Laagri

Viis abilist pingevabaks parkimiseks

Auto äraparkimine on tegevus, mida paljud juhid pelgavad. Lahendus on enda ja oma auto andmine nutikate abisüsteemide kätesse.

Asi algas piiksuvatest anduritest ja jõuab peagi sinnamaale, et auto manööverdab end ise parkimiskohale, kuna juht juba minema kõnnib. Siin on väike ülevaade neist hindamatutest abilistest.

1. PARKIMISANDURID

Lihtne, kuid tõhus tehnika, mis on juba olemas enamikul tänapäevastest autodest. Need ultraheliandurid (mõnikord ka elektromagnetilised) asuvad tagumises ja mõnikord ka eesmises kaitserauas. Laineid välja saates ja vastu võttes suudavad nad takistusi „näha“. Kui auto takistusele läheneb, kasvab piiksumise sagedus. Kui katkendlikku piiksumist asendab pidevtoon, on aeg peatuda. Selleks hetkeks on takistus vaid 15 sentimeetri kaugusel. Parkimisandurite tehnoloogia pärineb 1970. aastatest ja võeti algselt kasutusele pimedatele mõeldud abivahendina. Esimesed andurid jõudsid autode kaitseraudadesse aastal 1982.

2. TAGURDUSKAAMERA

Esimesed katsetused tehti juba 1950ndatel aastatel, kuid idee jäi soiku. Tagurduskaamerad hakkasid laialdaselt levima pärast 2000. aastat. Auto tagaossa, enamasti pakiruumi käepideme juurde paigaldatud lainurkkaamera edastab kujutise armatuurlaual asuvale ekraanile. Tihti kuvatakse seal ka abijooni, mis näitavad ideaaltrajektoori parkimiskohale.

3. TAGANTLÄHENEVA SÕIDUKI HOIATUS

Aitamaks Sul välja sõita teega risti asuvalt parkimiskohalt, kasutab tagantläheneva sõiduki hoiatus tagakaitserauas asuvaid andureid. Tuled Sinu auto pardakompuutri ekraanil või helisignaal annavad seejärel märku, kui küljelt läheneb teine auto või on auto taga lapsed või takistused. Vajadusel rakenduvad ka pidurid. Mõnikord töötavad sarnased süsteemid panoraamkaameratega, andes juhile ülevaate kogu auto ümbruses toimuvast.

4. AUTOMAATPARKIMINE

See nutiabiline võeti kasutusele aastal 2003 ja on sestpeale pidevalt edasi arenenud. Kui Sina sõidad teistest autodest mööda, võimaldab automaatparkimissüsteem andureid ja kaameraid kasutades kindlaks teha, kas nende vahel on piisavalt ruumi parkimiseks. Toona suutis automaatparkimissüsteem ühe liigutusega vabale kohale tagurdada, juht pidi vajutama gaasi- ja piduripedaali ning käike vahetama. Praegused abilised suudavad tagurdada väga täpselt, tehes mitmeid manöövreid. Samuti parkida sõidusuunaga risti asuvatele parkimiskohtadele, esmalt tagurdades ja siis edaspidi liikudes, ning lõpuks isegi automaatselt parkimiskohalt välja sõita. Järk-järgult on vähenenud ka parkimiseks vajalik pind ning vahemaa, mida süsteem lubab jätta auto ning selle ees ja taga asuvate takistuste vahele. Ootamatu takistuse ilmumisel suudab praegune süsteem ka iseseisvalt pidurdada.

5. KAUGJUHTIMISEGA PARKIMINE

Veel üks samm edasi on kaugjuhtimisega parkimine, mis pargib Sinu auto ära täiesti iseseisvalt. See süsteem hoolitseb rooli pööramise, kiirendamise ja pidurdamise ning käiguvahetuste eest, mõnel juhul suudab isegi käsipiduri rakendada. Sinul tuleb vaid nuppu allavajutatuna hoida ja auto saab kõige muuga ise hakkama. Mõned autod suudavad niimoodi parkida isegi ilma seesistuva juhita – protsessi hallatakse sel puhul telefonirakendusega.T