ŠKODA esitles uut Fabiat

7. mai 2021

Škoda tõmbas katte oma tuntuima luukpära Fabia uuelt põlvkonnalt, mis asendab 2014. aastast tootmises olnud eelmist generatsiooni.

Neljanda põlvkonna Fabia, mis on ehitatud Volkswagen Grupi MQB-A0 platvormile, on Škoda sõnul suurem, ohutum ja tõhusam. Vanast Fabiast on uus mudel 111 mm pikem, 48 mm laiem ning pakiruumi maht on kasvanud senise 330 liitri asemel 380 liitri suuruseks.

Fabia sarnaneb tehniliselt väga oma kontsernikaaslase Pologa. Aerodünaamiliseks koefitsendiks on 0,28, mis on omas klassis väga hea tulemus. Kere on varasemast jäigem ning rataste suuruseks on 14-18 tolli. Ohutussüsteemidest toob Škoda välja üheksa turvapatja ning kõikvõimalikud sõiduabid ja parkimisabid.

Salongis on võtmesõnaks taas digitaalsus. Ekraani peal jookseb nüüdsest ka näidikuplokk ning keskkonsooli on paigutatud uus 9,2” infosüsteem. Ühenduvuse poole pealt eksisteerib toetus nii Android Autole kui ka Apple CarPlay’le. Tippvarustuses mudelid saavad juurde ka miljöövalgustuse.

Mootoreid on esialgu valikus viis, millest neli tükki on üheliitrised jõuallikad, tippmootoriks on 1,5-liitrine turbomootor. Jõunumbrid jäävad 48 kW (65 hj) ja 110 kW (150 hj) vahele. Kui lisavarustusest valida 50-liitrine kütusepaak on Škoda sõnul enamike mootoritega võimalik paagitäiega läbida enam kui 900 kilomeetrit.

Käigukastideks on kas 5- või 6-käiguline manuaalkast ning 7-käiguline DSG. vRS mudelist pole hetkel juttu olnud, aga Škoda on vihjanud sportlikumale Monte Carlo varustustasemega Fabiale.

Fabia on Octavia järel Škoda teine kõige müüdum mudel, mida on müüdud kokku enam kui 4,5 miljonit tükki. Autod peaksid kohale jõudma novembris.