Mis peitub auto värvivaliku taga?

 

Mis on ŠKODA kõige populaarsemad auto värvid? Mida ütleb meie värvivaliku kohta psühholoogia? Kuidas erinevad värvid meie meelolu mõjutavad? Vastuse nendele küsimustele leiad allpool.

Elu ilma värvideta on raske ette kujutada. Värvid on suisa hädavajalikud – need aitavad meil ära tunda inimesi ja esemeid, mõjutades samas ka meie mõtlemist ja õnnelikkust. Milline oleks värvideta elu? Must-valge. Aga ka must ja valge on värvid ja tegelikult sellised, mida autoomanikud kõige enam ostavad.

Tehase andmetel on ŠKODA värvipaleti viis kõige levinumat värvi must pärlefekt Black Magic, hall metallik Quartz, valge pärlefekt White Candy, hõbehall metallik Brilliant Silver ja valge metallik Moon White. Alles siis, kui jõuab kätte edetabeli kuues koht, kohtab esimest “värvi”: sinine metallik Race Blue. Siinkohal on arvesse võetud kogu 2017 ja 2018 esimese poole aasta tootmise statistika, hoolimata asjaolust, et vähesed teised autotootjad pakuvad sama laia valikut värve nagu ŠKODA. ŠKODA puhul on võimalik valida 15 standardvärvi seast, kuid see arv tõuseb suisa 67-ni, kui lugeda kokku kõik võimalikud värvivaliku variandid mudelite lõikes. Ainuüksi Superbi on võimalik tellida kuuekümnes erinevas toonis.

Kas teistsugune autovärv on tarbetu “lisa”, mida endale lubada?

Mitte siis, kui on tahtmine eristuda! Kui on soov endale soetada unikaalse välimusega auto, mida toodetakse vaid üks eksemplar aastas, siis ŠKODA puhul tasub vaadata selliste värvide poole nagu lilla pärlmutter Lilac või mõni roheline toon – Mint või Malachite. Nimelt 2017. aastal telliti endale nendes toonides autosid ühel korral ning alati oli tegu erineva mudeliga. Roosa värvusega Škoda Octavia oli veidi populaarsem valik – seda telliti suisa kahel korral.

Mehed vs naised

Levinud arvamus on, et naised tunnetavad värve paremini. Seda toetavad ka Tšehhi tegevteadlase ja neurofüsioloogi František Vyskočil uurimused.

“Naiste värvispektrid kattuvad paremini ja nad suudavad värve detailsemalt kirjeldada. Tõenäoliselt on see sellepärast, et eelajaloolistest aegadest alates on nad pidanud otsustama, kas toit on juba söömiseks valmis või on veel toores või kas teatud toiduaineid võib üldse süüa,” selgitab teadlane. “Naistel on ka parem perifeerne nägemine, samas kui meestel on parem kauguse- ja perspektiivitunnetus.”

Värvide mõju üle arutleti juba Vana-Kreeka aegadel. 5. sajandil eKr tõi Hippocrates välja erinevatele temperamentidele (sangviinik, flegmaatik, koleerik ja melanhoolik) kõige sobilikumad värvid. Ka tänapäeval kasutatakse psühholoogias isiksuse tüübi määramisel erinevaid värvispektreid.

Pessimistid ja enamasti mehed kalduvad eelistama tumedamaid värve, samas kui naised ja optimistid eelistavad heledamaid toone.

 

Meeloluvalgustus auto salongis

Värvid ei mõjuta ainult meeleolu, vaid ka seda, kuidas me temperatuuri tajume. Ühe uuringu kohaselt ei kippunud palavas autos istuvad inimesed kliimaseadme temperatuuri väga langetama, kui interjöör oli “külma” tooni: violetne, sinine või roheline. Kui aga autos olid kollased või punased toonid, tunnetasid autos viibijad kuumust paremini.
See on hea uudis nendele ŠKODA omanikele, kellel on lisavarustuses LED-meeloluvalgustus auto sisemuses, saades seada seda külmadesse toonidesse suvel, soojematesse toonidesse talvel ning punaseks või oranžiks, et hoida meeled erksana.

 

ŠKODA FABIA on eriline, sest pakub kahevärvilist kerevärvi lahendust. Sellise Fabia tootmine võtab veidi kauem aega, sest värvimise protsess on keerulisem. Nimelt, selle protsessi juures peab eemaldama nii eesmised kui tagumised uksed ning auto peab korralikult teibitud olema. Kahevärvilist kerelahendust pakuvad tavaliselt preemiumklassi autobrändid, sest see nõuab lisatööd. Aga just seetõttu on FABIA erakordne oma klassi automudelite seas.

 

Külasta ka Škoda Laagri esindust – meil on Eesti kõige värvilisem Škodade valik!

Tekst ja pildid: skoda-storyboard.com